یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
تصاویر / شورای فرهنگ همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: باید مشخص شود بودجه‌هایی که در طول سال‌ها برای آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شده، چگونه و کجا هزینه شده و چه کسی باید گزارش آن را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار داشت: باید مشخص شود بودجه‌هایی که در طول سال‌ها برای آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شده، چگونه و کجا هزینه شده و چه کسی باید گزارش آن را ارائه کند.

وی با طرح این سوال که این بودجه‌ها چند نفر از جوانان استان را از آسیب‌های اجتماعی نجات داده است؟، گفت: با شرایط اقتصادی و هزینه‌های موجود آیا جوان ما در این شهر به راحتی می‌تواند در باشگاه‌ها ورزش کند؟

وی با تأکید بر اینکه در شورای فرهنگ عمومی باید نقاط ضعف را پیدا و ریشه‌یابی کنیم، یادآور شد: مجموعه‌های مردمی گاهی از اوقات به اندازه چند دستگاه در بحث آسیب‌های اجتماعی زحمت می‌کشند که باید از آنها تقدیر شود.

وی تصریح کرد: باید از طرف اعضا شورای فرهنگ عمومی از همه خانواده‌هایی که دچار آسیب‌ شده‌اند، عذرخواهی کنیم.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان نیازمند دبیرخانه قوی است، گفت: برخی مسائل به جای آنکه در صحن عمومی مطرح و وقت اعضا گرفته‌ شود، باید در کمیسیون‌ها بررسی شود.

وی تشکیل و راه‌اندازی مرکز راهبری آسیب‌های اجتماعی را یک ضرورت خواند و ابراز کرد: برخی مصوبات در شورای فرهنگ عمومی را شخصا پیگیری کردم، در حالی که این وظیفه امام جمعه نیست و متولی دارد.

وی با گلایه از برخی عدم همکاری‌ها و همراهی ها در دستگاه‌ها، اظهار کرد: گاهی اوقات افراد در جلسات برای انجام مصوبات تعهد می‌دهند، اما پس از جلسه حرف دیگری می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه تک تک دختران و پسران این شهر، فرزندان ما هستند، یادآور شد: حداقل یک اردوگاه تربیتی در همدان به صورت رایگان برای بچه‌ها نیاز داریم.

وی به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در رابطه با مدیریت اشاره کرد و ادامه داد: در روایتی از پیامبر(ص) آمده، کسی که مسئول می‌شود اگر آنقدر که دغدغه خود و فرزندانش را دارد، دغدغه مردم را نداشته باشد سرنوشتش جهنم خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha